Spis dig slank inden sengetid

Sæt gang i din fedtforbrænding inden sengetid med en proteinsnack og tab dig, mens du sover.

4. januar 2016

Det hemmelige trick er at spise lidt af et helt særligt superprotein, kort tid før du lægger hovedet på puden, men før du smider en bøf på panden, så læs lidt videre.

Proteinet skal være af en ganske særlig slags: nemlig kasein, der især findes i mejeriprodukter som hytteost, skyr, parmesanost og mælk.

5 godnat-snacks

  • Skyr med bær og mandler
    Blend 2,5 dl skyr med 75-100 gram friske eller frosne bær. Hæld det i en dyb tallerken, og top med 5-10 grofthakkede mandler og et tyndt drys kanel.

Skyr spises ofte som morgenmad - men faktisk er det supersunde surmælksprodukt også ideelt som mellemmåltid og tilbehør til frokost og aftensmad.

  • Avocado og hytteost
    Skær en avocado over, fjern stenen, og grav kødet ud. Mos en smule citronsaft i, og spis avocadomosen sammen med et par deciliter mager hytteost.
  • Knækbrød med ost
    En skive groft knækbrød med 3 tykke skiver mager skæreost.
  • Smoothie
    En smoothie af 2 dl skyr, 2 dl mælk, en halv banan og en håndfuld bær.
  • Et kæmpe glas mælk
    Er du mest bare til at drikke mælk inden sengetid, er dette også o.k. Blot skal der næsten en liter mælk til, hvilket sikkert vil være i overkanten for de fleste.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: