5 tips - sådan får du vand nok i varmen

I sommervarmen er det ekstra vigtigt at få nok vand, så du kan holde koncentrationen og ikke dejser om i heden. Vi giver dig 5 nemme tips, der får din væskebalance på ret køl.

Kvinde i rød top drikker vand

Sådan sikrer du dig at få væske nok i sommervarmen

© iStock

1. Pift vandet op

Er du ikke så vild med vand fra hanen, så kan du kan gøre det mere spændende ved at tilsætte saften af en presset appelsin, sommerbær, knuste friske mynteblade eller andre krydderurter.

2. Husk med en app

Der findes adskillige apps til både snartphone og computer, som kan holde øje med dit væskeindtag og minde dig om at drikke vand.

3. Anskaf en flaske

Med en vandflaske ved hånden bliver det lidt lettere at huske at få væske nok. Du kan eventuelt bruge en vandfast pen til at markere på flasken, hvor meget vand du fx sigter efter at have drukket inden frokostpausen.

4. Spis din væske

Hvis du synes, det er svært at drikke dig til den anbefalede daglige dosis vand, så allier dig med masser af væskefyldte madvarer som agurk, salat og melon.

5. Tjek din urin

Bortset fra morgenurinen så skal den være næsten helt farveløs. Ellers er det et tegn på, at du får for lidt væske.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background