Vil du gerne spise mindre sødt? Sådan lykkes du med dit fortsæt

Har sukkertrangen meldt sig for 10. gang i dag? Du kan selv tage kontrollen over de søde sager. Uanset hvor lækre de er. Bliv klogere på, hvordan du kan forebygge dine svage øjeblikke her!

Forskellig slags slik

VIL DU SPISE MINDRE SØDT? - Hvis du mangler overblik over, hvor meget sødt du spiser, kan du sætte X på en seddel, hver gang du har fået en portion slik.

© iStock

I en sund livsstil er der plads til både kage og chokolade – men ikke hver dag og i store mængder. Er du kvinde mellem 18 og 60 år, er der ifølge Fødevarestyrelsen plads til 5 små portioner på en uge i en ellers sund kost. Problemet for mange af os er, at vi har svært ved at begrænse os, og derfor bliver det ofte til mere end én “portion”. En portion svarer til ca. 170 kcal.

Hold ud!

Er du vant til at få sukker hver dag, er det især hårdt de første dage. Herefter aftager sukkertrangen dog hurtigt, og du vil sikkert opdage, at du sover bedre og føler dig mindre træt. Og hvem vil ikke gerne det?

Tænk over, hvornår sukkertrangen plejer at overmande dig, og læg så en strategi.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background