Spis dig til en øget fedtforbrænding

Drop brød, ris, kartofler og pasta inden træning - dette skulle være opskriften på større fedtforbrænding.

De fleste, der løber, spinner eller cykler, ved, at det er rarest at træne på fyldte kulhydratdepoter. Så er du nemlig sikret en jævn strøm af energi til træningen.

Hvis du vil tabe dig

Men hvis du træner for at tabe dig, kan der ifølge ny forskning være en pointe i at lave lidt om på logikken. Du kan nemlig få kroppen til at forbrænde mere fedt, hvis du sørger for, at dine kulhydratdepoter er tomme, når du snører løbeskoene.

Forskerne fandt ud af, at du kan øge din fedtforbrænding med 25 procent under træningen, hvis du i timerne forud har undgået kulhydrater som fx brød, ris, kartofler og pasta.

Til gengæld skal du være forberedt på, at din træning vil føles hårdere og måske knap så tilfredsstillende, fordi der skal arbejdes mere for sagen.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background