Dagens tip: Træne på tom mave?

Mange løber en tur om morgenen, specielt nu hvor det er lyst tidligt om morgenen.

Er du en af dem, bør du spise lidt, inden du løber af sted, specielt hvis du er i gang med et vægttab. Snup en skive brød, en halv banan eller en lille portion yoghurt. Undlader du at have energidepoterne fyldt op før et langt og hårdt træningspas, risikerer du at kroppen ikke har energi nok, og dit træningspas bliver dårligt.

Gentager du dette mange gange risikerer du at din muskelmasse bliver brugt som brændstof, og resultatet er at du bliver svagere. Derudover falder din forbrænding hvis din muskelmasse bliver mindre, og du får sværere ved at øge dit vægttab.

Uden morgenmad har du heller ikke samme energi, kroppens depoter er slunke efter nattens faste, så du bør heller ikke lægge ugens hårdeste træningspas på dage, der starter med lille eller ingen morgenmad. Det mest optimale er at spise et godt morgenmåltid og så vente et par timer med træningen.

Sund hele sommeren med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
Læs mere om I FORM digital

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge

Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

Newsletter background