Slip af med dine fedtdepoter

Træning er en effektiv måde at sætte skub i forbrændingen, hvis du drømmer om at tabe dig, men du skal ikke blive overrasket, hvis du i stedet tager på.

9. juli 2015 af I FORM

I de første uger stiger mængden af blod i kroppen, og det kan let betyde en vægtforøgelse på et halvt til et helt kilo.

Da din krop nu kommer på ekstra arbejde, får den brug for mere energi. Og energi kræver ilt, der skal pumpes rundt i kroppen - og mere ilt kræver mere blod.

Når du så begynder at forbrænde fedt, kan det være, at du stadig ikke kan se det på vægten. Et kilo fjer og et kilo bly vejer som bekendt det samme, men fylden af de to er helt forskellig. Det samme gør sig gældende med muskler og fedt.

Derfor kan dit udseende ændre sig radikalt, selv om vægten er den samme. Din krop vil ikke forandre sig særlig hurtigt, men alene velværet og fornemmelsen i din krop oplever du allerede efter få ugers træning. Du vil inden for kort tid begynde at tære på dine fedtdepoter, og din muskulatur vil begynde at reagere på træningen. Denne proces - at ændre kroppen fra lagerhal til kraftværk - vil begynde at ske allerede efter din første træning.

Dine gener kan dog spille en stor rolle for resultaterne i dit program. Samtidig har nogle et lille forspring, når de går i gang. Kvinden med balder af stål har sandsynligvis ikke fået fem børn og været plaget af appelsinhud, og manden med vaskebrættet har sandsynligvis altid været slank. Den eneste, du skal sammenligne dig med, er dig selv.

I FORM anbefaler
Hvis du vil af med dit overskydende fedt fra maveregionen, anbefaler vi dig at bruge I FORM Kostdagbog. Her får du overblik over dit daglige kalorieindtag, samtidig med at du bliver guide mod et sundt vægttab.
Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis - og få overblik over dit daglige kalorieindtag

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler