Warrior 1

Første trin til en rankere holdning og afslappede skuldre er yogaøvelsen warrior 1.

Sådan laver du warrior 1

  • Stå forrest på yogamåtten. Træd venstre fod et langt skridt tilbage (ca. 4 fødders længde).
  • Drej den bagerste fod ca. 45 grader ud, og sæt hælen i gulvet.
  • Stræk det bagerste ben, og bøj ned i det forreste. Hvis knæet kommer ud over foden, så lav større afstand mellem fødderne.
  • Pres fødderne i gulvet. Sørg for at presse ned gennem alle fire hjørner af foden (ikke tæerne, men ydersiden og indersiden af hælen, ydersiden og indersiden af forfoden).
  • Pres fødderne mod hinanden, som stod du på to isflager, der var på vej væk fra hinanden.
  • På en indånding ræk armene op mod loftet. Håndfladerne peger ind mod hinanden. Tommelfingrene peger bagud. Stræk armene, og træk skuldrene tilbage.
  • Sug maven ind og op, og drej brystet frem og op. Undgå at dreje i hoften, så du kommer til at rotere i knæet. Hold det bagerste ben strakt og aktivt.
  • Bliv i stillingen i 5-10 åndedrag.

Se hvordan du laver øvelsen her

Tak til Katharina/JeppeYoga

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background