5 trin til L-posituren med Yogaskolen

L-posituren

Fra Wild Thing er du klar til at prøve kræfter med L-posituren. Når du har været igennem alle fem øvelser, skal ligge dig på ryggen og lade din krop absorbere det, den lige har været igennem.

24. september 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du L-posituren

  • Fra wild thing kommer du tilbage i sideplanken, ned i planken og så op i hundestrækket.
  • Gå tilbage mod væggen bag dig, så dine hæle er placeret tæt på væggen – stadig i et hundestræk, men med hænderne lidt tættere på fødderne.
  • Fingerspidserne skal pege fremad. Stræk og spred fingrene helt ud, og pres pegefingerroden ned i gulvet.
  • Albuebøjningerne peger fremad, så skuldrene roterer væk fra ørerne.
  • Sæt én fod i væggen ad gangen i hoftehøjde.
  • Hold skuldrenes position, og skub ned igennem hænderne, alt hvad du kan, så det føles, som om skulderleddet bliver længere, og dine skulderblade bevæger sig på ryggen.
  • Pres fødderne ind i væggen, stræk benene ud, og lad brystet synke ind mod væggen, så meget du kan, uden at svaje i ryggen og uden at udadrotere i skulderleddet.
  • Skub aktivt fra ned igennem armene, så du styrketræner hænder, arme, nakke og ryg. Fald ikke sammen.
  • Bliv i stillingen, så længe du kan, med roligt åndedræt og afslappet ansigt.
  • Læg dig på ryggen, og afspænd kroppen i 5 minutter.


Se hvordan du laver L-posituren her

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler