Målrettet øvelse: Slappe lår

Drømmer du om faste lår? Få øvelsen, der strammer dem op herunder.

Spinning og cykling generelt er godt for de slappe lår, da du her bruger dine lårmuskler meget. Derudover er løb eller gåture i kuperet terræn en god konditionsform. Og så skal du selvfølgelig tage trapperne alle de gange, du har mulighed for det, og droppe elevatoren.

Step-up

Udgangsstilling

Stil dig foran en høj solid kasse, skammel eller bænk, der kan bære dig, og sæt venstre ben op på den.

Bevægelse

Sæt fra med venstre ben, så det højre ben følger med op, så du står deroppe med begge ben. Når du er oppe i strakt position, kører du ned til udgangs-position igen med højre ben først. Når du har taget 10-12 gentagelser, hvor venstre ben tager det tunge læs, skifter du side.

Træner

Balder og lårmuskler.

Fokus

Tænk på hele tiden at holde dig så oprejst som muligt.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background