Styrkeskolen: Dips fra stol

Arme, uge 1-3

Se næste øvelse

Se hele Styrkeskolen

Sæt hænderne i skulderbreddes afstand på kanten af en stabil stol med fingrene fremad. Fødderne skal stå i hofteafstand. Bøj knæene 90 grader, og lad bagdelen svæve, så armene bærer din vægt. Sænk dig lodret ved at bøje armene næsten 90 grader. Hold ryggen tæt på stolekanten, og hovedet på linje med ryggen. Kør op og ned ved at bøje og strække armene.

Undgå: At skubbe skulderen frem, låse i albuerne på vej op, skyde kroppen forover på vej ned, lade hovedet falde frem.

Muskler: Triceps - alle musklens tre hoveder.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background