Læs også

24 juleplanker

Hurtigt og nemt: Gå en tur og træn din mave samtidig.

Sådan når du at træne i julen

Det er vigtigt, at du får smuglet bevægelse ind i juletravlheden hver dag.

9. december 2010 af I FORM

Træningen må ikke lide alt for meget under, at det er juletid. At holde formen styrker humøret, brænder kalorier af og modvirker julestress.

Sådan forebygger du:

1. Beslut dig for, hvor meget du som minimum vil træne i julen, og plot det så ind i din tætpakkede kalender.

Nødplan – til alternativ træning:

  • Gør det til en juletradition at gå en tur før juledagenes hovedmåltider sammen med familie, venner eller kolleger.
  • Udfordr din mor eller far til en omgang bowling på Wii.
  • Aftal med din veninde eller nabo, at I går en tur i raskt tempo tidligt hver morgen, mens resten af familien endnu sover og der er stille udenfor.
  • Bær dine varer rundt i supermarkedet. Du kan forbrænde 130 julekalorier, hvis du bruger en kurv frem for indkøbsvognen.
  • Brug også kræfter på at bære poserne ud til bilen, som du naturligvis har parkeret længst væk på p-pladsen.
  • Stå op og tal med dine gæster i en time før julemiddagen i stedet for at sidde. I vinder 100 kcal.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: