Inline: Udstrækning

Det er godt for kroppen at slutte blidt. Rul derfor stille og roligt af i en 10-15 minutter.

9. juli 2015 af I FORM

Udstrækning er ikke lige så vigtigt ved inlineløb som ved f.eks. løb, da kroppen ikke belastes lige så hårdt. Alligevel er en god idé at strække musklerne i lår og baller godt. Og jo smidigere og stærkere du er, jo bedre rustet er du også mod skader.

Inderlår

Stå bredt skrævende og bøj så ned over det ene ben. Hold et konstant stræk i 10-20 sek. uden at hugge og skift så til det andet ben. Gentag øvelsen tre gange.

Baller

Sæt dig på gulvet, sæt højre fod over på venstre side af venstre knæ. Hold om højre knæ med begge hænder og træk skråt mod venstre og ind mod kroppen, til det strammer i højre balle. Hold strækket 10-20 sek. og skift ben. Gentag øvelsen tre gange.

Overlår

Find noget at støtte imod. Tag fat om den ene ankel og træk underbenet roligt op, indtil det begynder at stramme i låret. Hold atter strækket i 10-20 sek. og skift så ben. Lav øvelsen tre gange.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler