Annonce

4 grunde til, at du skal melde dig ind i et løbefællesskab

Blandt andet er det værd at overveje, hvis du (også) kæmper lidt med at genfinde de gode rutiner efter en dejlig, lang sommerferie.

Løbere til Saucony Run Club

Er det aldrig rigtig lykkedes dig at blive inkarneret løber? Eller mangler du ny inspiration til, hvordan du når næste niveau? Så kan et løbefællesskab meget vel være lige noget for dig! Se bare disse fire måder, det kan gavne din træning på – endda kvit og frit!

1. Kom godt fra start

Løb er en af de mest enkle træningsformer. Og så alligevel ikke, for mange ender med at parkere skoene igen efter få uger – ofte på grund af skader, en lidt for ivrig start eller manglende motivation. Er du ny løber, eller skal du i gang efter en pause, er det med andre ord en god idé at have en plan for, hvordan du kommer godt ud af startfelterne.

Når du melder dig ind i det nye løbefællesskab ‘Saucony Run Club’, får du adgang til en række online træningsprogrammer, som kan hjælpe dig med lige præcis det. Start for eksempel ud med deres 8-ugers “kom i gang-program”, hvor fokus er på at øge kroppens tolerance for løb gennem en blanding af løb, gang og styrkeøvelser.

Tip: Skoene, du løber i, kan have stor betydning for din løbeglæde. Sørg for at vælge et par, der ikke bare ser cool ud, men også passer til din vægt og måde at løbe på. Du kan læse mere om forskellige løbesko på saucony.dk

2. Bliv mere struktureret

Generelt kan det hjælpe på din motivation og vedholdenhed at planlægge dine ugentlige ture – uanset om du er ny eller erfaren løber. Når først træningerne er skrevet ned, er det mentalt lidt sværere at aflyse og komme med gode undskyldninger. For det eneste, du skal gøre, er at hoppe i tøjet og følge dagens program.

I et løbefællesskab som Saucony Run Club behøver du ikke engang selv at bruge tid på planlægningen. Alt, du skal gøre, er at beslutte, om du vil træne to, tre eller fire gange i ugen – så kan du hver søndag downloade et individualiseret program for den kommende uge, der passer til dit niveau og sørger for, at din træning er effektiv og varieret. Nemt!

Mangler du inspiration til de ugentlige løbeture? Som medlem af Saucony Run Club kan du hver søndag downloade et gratis 7-dages program, der passer til dit niveau.

© Saucony Run Club

3. Få kyndig vejledning

Er det bedst at løbe langt eller kort? Hvilke sko passer til din løbestil? Og hvordan undgår du smerter? Selvom løb er forholdsvist simpelt at gå til, er der mange ting, der er gode at have styr på, hvis du vil få mest ud af din træning på den lange bane.

Som medlem af Saucony Run Club har du mulighed for at stille ekspertteamet, der udvikler de ugentlige træningsprogrammer, spørgsmål om alt fra udstyr til øvelser. Bliv for eksempel klogere på, hvad du skal have fokus på, hvis du vil træne op til en konkurrence, eller hvad du selv kan gøre for at forebygge skader.

Tip: Supplér din løbetræning med styrkeøvelser. En stærk kropskerne gør, at du ikke knækker i hoften, når du løber, og gør dermed dine løbeskridt mere effektive.

4. Løb i fællesskab

Sidst, men bestemt ikke mindst er der selve følelsen at være en del af et fællesskab. Det giver bare noget god energi at dele sin passion med andre, der interesserer sig for det samme. I dette tilfælde løb – også selvom I nødvendigvis ikke løber sammen.

Saucony Run Clubs onlineprogrammer er delt op i tre niveauer, så der hver uge er en gruppe af ligesindede løbeentusiaster, der følger samme træning som dig. På klubbens Facebook-side kan medlemmer dele erfaringer, udfordringer og gode ruter, så man får følelsen af at være sammen om træningen – uanset niveau eller geografisk placering.

Hold dig orienteret på Saucony Run Clubs Facebook-side eller i deres Facebook-gruppe, Saucony Run Club Danmark, i forhold til, hvornår de afholder den næste fællestræning.

    Newsletter background