Sundhedsekspertens 3 veje til en sundere sommer

Det er svært at ændre livsstil til det sundere. Sundhedsekspert Michelle Kristensen tror på, at tricket er at gøre sundheden lettere for sig selv. Hun giver os her tre gode veje at gå.

6. april 2021 af Benjamin Creative for GROHE A/S

Michelle Kristensen har som kald at gøre os alle lidt sundere. Men hun ved lige så godt som alle os andre, at det kan være helt vanvittigt svært at få skabt de sunde og varige vaner. Derfor er Michelles mantra, at det handler om at gøre sundheden lettere for sig selv. Og at de små ting – som for eksempel at skifte sodavand ud med danskvand – kan gøre den store forskel.

Vi har mødt sundhedseksperten i sit sommerhus i Vejby Strand og har fået hende til at give os tre gode tips til, hvordan man kan gøre de sunde valg lidt lettere for sig selv.

1. Lidt træning er bedre end ingen

“Når det kommer til træning, så er det vigtigt, at man er realistisk. Det er fint at begynde at træne to gange om ugen i stedet for at lave den klassiske fejl og tro, at det SKAL være fem gange om ugen for at batte noget. Kig på dit skema, og find mulighederne. Måske kan du stå op 40 minutter før resten af familien og træne i 20 minutter, og så er der stadig 20 minutter til at nå et bad, inden der kommer liv i huset. Det er rigtigt godt at komme i gang med noget træning derhjemme, bare en halv time er godt, og lidt træning er bedre end ingen. Jeg håber, at alle vil give sig selv den prioritering – og så måske nøjes med et enkelt afsnit på Netflix i stedet for to.”

2. Forbered mad om søndagen

“Planlæg den kommende uge rent madmæssigt, for hvis man har travle dage og uger, så er det ikke i hverdagene, at man nemt får truffet de sunde valg. Prioritér en time eller to i køkkenet om søndagen. Tag gerne børnene med. Lav en masse gnavegrønt, og læg det i citrusvand i køleskabet, lav en god sammenkogt ret, der kan klare et par dage, lav granola, bag et brød. Med andre ord; lav nogle af de gode og sunde basisting klar til ugen, så det sunde valg bliver mere overskueligt i den travle hverdag.”

Med GROHEs Blue Home-vandsystem kan du få forfriskende og perlende danskvand direkte fra din vandhane. Du kan selv afgøre styrken på bruset blot ved at trykke på en enkelt knap. Samtidig er sundhed og smag prioriteret, for vandsystemet indeholder filtre, der fjerner urenheder og små partikler, men til gengæld efterlader de essentielle mineraler i vandet.

Se mere på grohe.dk 

© Foto: Thomas Dahl

3. Skift sodavanden ud med danskvand

“Dette siger jeg altid til deltagerne på mine bootcamps, for det er et virkelig godt sted at sætte ind med en sund ændring. Der er mange, som ikke synes, at det er spændende nok at drikke en masse postevand. Måske kan de ikke lide det, eller også synes de ikke, at det frisker nok, for der sker bare mere i munden med sodavandens både smag og bobler. Men danskvand kan det samme, så vælg det, når lysten til sodavand melder sig.” 

Michelle Kristensen ...

... er sundhedsekspert og CEO i MK Universet. Her er sundhed på den simple måde i fokus med fx bootcamps, kostplaner og Michelles egne bøger om sund kost og træning på hylderne. Se mere på mkuniverset.dk

Sunde ambitioner for 2021? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad er din vigtigste grund til at træne?

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: