Sådan undgår du at få julestress

Har du styr på det hele i god tid? Sikkert ikke, sådan undgår du, at det går helt galt med julestressen.

Med julen følger hygge, men desværre også nemt julestress med søvnproblemer, hjertebanken, mistet overblik samt andre ubehagelige symptomer.

Men julen stresser ikke i sig selv, medmindre du giver den lov til det.

Sådan forebygger du:

1. Planlægning er alfa og omega. Lav en liste over, hvad familien ønsker sig, inden du tager ud og køber ind. Og gør det i god tid.

Tag evt. en fridag og få alle gaveindkøbene overstået på en hverdag – eller køb alle gaverne på nettet.

2. Al forebyggelse af stress handler om, at man skal få “styr på det”. Jo mere du planlægger og prioriterer, desto mindre stresset bliver du. Lav en realistisk plan med luft i.

Nødplan – når skaden er sket:

Und dig selv en god og afslappende kropsmassage.

Sæt ambitionerne lidt ned. Julen bliver lige så hyggelig, selv om småkagerne er købt hos bageren.

Bed dine gæster om selv at tage en ret med.

Se en sjov film i tv eller biografen. Når man griner sig gennem en morsom film, falder blodets indhold af stresshormoner med 40 %.

I stedet laver din krop masser af endorfiner og andre velværehormoner.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background