Din iPad giver dig nakkesmerter

Når du bøjer hovedet nedad for at kigge på din smartphone eller tablet, giver det et øget pres på nakken. Se her, hvad presset svarer til i kilo.

Se hvordan du skal holde din iPad for at mindske risikoen for nakkesmerter.

Det er så nemt at hive iPad’en frem, når du skal på nettet. Men desværre er det ikke super godt for din nakke.

Forskere advarer nu om, at brugen af smartphones og især tablets lægger tre gange så stort et pres på vores nakkemuskler som almindelige computere, fordi vi har tendens til at bøje hovedet meget mere nedad, når vi sidder med dem i skødet.

Det kan give hovedpine og smerter i nakke og ryg. Forskerne anbefaler derfor at holde sin tablet så højt som muligt og ikke sidde med den i timevis.

LÆS OGSÅ: Hvad gør man ved hold i nakken?

Jo mere du bøjer, jo værre

Når du bøjer hovedet nedad for for at kigge på din smartphone eller tablet giver det et øget pres på nakken.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background