Din iPad giver dig nakkesmerter

Når du bøjer hovedet nedad for at kigge på din smartphone eller tablet, giver det et øget pres på nakken. Se her, hvad presset svarer til i kilo.

Se hvordan du skal holde din iPad for at mindske risikoen for nakkesmerter.

Det er så nemt at hive iPad’en frem, når du skal på nettet. Men desværre er det ikke super godt for din nakke.

Forskere advarer nu om, at brugen af smartphones og især tablets lægger tre gange så stort et pres på vores nakkemuskler som almindelige computere, fordi vi har tendens til at bøje hovedet meget mere nedad, når vi sidder med dem i skødet.

Det kan give hovedpine og smerter i nakke og ryg. Forskerne anbefaler derfor at holde sin tablet så højt som muligt og ikke sidde med den i timevis.

LÆS OGSÅ: Hvad gør man ved hold i nakken?

Jo mere du bøjer, jo værre

Når du bøjer hovedet nedad for for at kigge på din smartphone eller tablet giver det et øget pres på nakken.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background