Spis rigtigt før træning

Tænk både over, hvad du spiser, og hvornår du spiser og få mere energi på din løbetur.

En meget lille hapser kan være ok før rolig træning

© iStock

Som en tommelfingerregel er det bedst at spise 2-3 timer før træning. Det afhænger dog meget af, hvad du spiser, hvor hårdt du træner, og om du har en følsom mave.

Især hvis du skal træne intensivt, risikerer du let at spise et for tungt måltid i timerne inden træning. Generelt kan du spise ganske tæt på en rolig luntetur, mens der skal være adskillige timer fra seneste hovedmåltid og til intensive intervaller.

Dykker energien lige inden træningspasset, så spis en halv banan 15-20 minutter før træning, og skyl den ned med et stort glas vand.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background