Spis rigtigt før træning

Tænk både over, hvad du spiser, og hvornår du spiser og få mere energi på din løbetur.

En meget lille hapser kan være ok før rolig træning

© iStock

Som en tommelfingerregel er det bedst at spise 2-3 timer før træning. Det afhænger dog meget af, hvad du spiser, hvor hårdt du træner, og om du har en følsom mave.

Især hvis du skal træne intensivt, risikerer du let at spise et for tungt måltid i timerne inden træning. Generelt kan du spise ganske tæt på en rolig luntetur, mens der skal være adskillige timer fra seneste hovedmåltid og til intensive intervaller.

Dykker energien lige inden træningspasset, så spis en halv banan 15-20 minutter før træning, og skyl den ned med et stort glas vand.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background