Hvad skal jeg spise på træningsdage?

Jeg træner som regel ved 18-tiden og spiser frokost ved 12-tiden. Jeg har derfor brug for noget mad om eftermiddagen for at holde dampen oppe uden at blive tung. Hvad gør jeg?

Først og fremmest lægger du dit eftermiddagsmåltid, 2-3 timer før du skal træne. Det passer sikkert også med, at den – for nogle – lækkersultne trang til noget eftermiddagssødt begynder at melde sig.

Hvis du har brug for noget umiddelbart inden træning, kan du supplere med en halv banan og et glas vand, 15-20 minutter før du snører skoene.

5 gode eftermiddagsmåltider

  • Et par deciliter skyr med mysli på toppen.
  • En skive rugbrød med ost og en halv peberfrugt.
  • En stor håndfuld mandler og en pakke rosiner.
  • En smoothie af 100 gram bær, 1 banan, lidt vand eller saft + 1 dl skyr eller et lille scoop proteinpulver.
  • En skive groft knækbrød med magert kødpålæg samt et stykke frisk frugt.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background