Øvelse 4: Sidespark med vejrtrækning

Sådan gør du Læg dig på højre side i vandet. Stræk højre arm op under hovedet, og hold et kickboard med højre hånd. Lad venstre arm hænge langs siden. Kig ned i vandet, og pust ud, samtidig med at du laver benspark. Når du næsten har pustet al luft ud, roterer du hagen opad mod din venstre skulder og trækker vejret ind. Fortsæt med at sparke med fødderne, og kig ned i vandet igen, og pust ud.

Hvorfor Du træner dit benspark, samtidig med at du har fokus på din vejrtrækning og øver dig i at rotere dit hoved op mod din skulder, når du skal trække luft ind. Mange kigger mere opad end bagud, når de skal op at trække luft. Men hermed får man sværere ved at rotere hovedet og få munden fri fra vand.

Svøm 2 baner (i 50-meter-bassin); 1 på højre side og 1 på venstre side.

Se næste øvelse her

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background