Øvelse 4: Sidespark med vejrtrækning

Sådan gør du Læg dig på højre side i vandet. Stræk højre arm op under hovedet, og hold et kickboard med højre hånd. Lad venstre arm hænge langs siden. Kig ned i vandet, og pust ud, samtidig med at du laver benspark. Når du næsten har pustet al luft ud, roterer du hagen opad mod din venstre skulder og trækker vejret ind. Fortsæt med at sparke med fødderne, og kig ned i vandet igen, og pust ud.

Hvorfor Du træner dit benspark, samtidig med at du har fokus på din vejrtrækning og øver dig i at rotere dit hoved op mod din skulder, når du skal trække luft ind. Mange kigger mere opad end bagud, når de skal op at trække luft. Men hermed får man sværere ved at rotere hovedet og få munden fri fra vand.

Svøm 2 baner (i 50-meter-bassin); 1 på højre side og 1 på venstre side.

Se næste øvelse her

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background