Øvelser: Arme

Den trehovede armstrækker, triceps, er en vigtig armmuskel. Her er 3 øvelser, der styrker dine triceps.

Få styr på mormor-armene - se her hvordan du kan træne bagsiden af armen.

Armstrækning
Placér hænderne under skuldrene og stræk så armene. Magter du flere end 6 gentagelser, så sæt fødderne op på en kasse. Lav 4 serier à 6-10 gentagelser.

Armstrækning på ryggen
Lig på ryggen med en håndvægt i en lodret og strakt arm, mens den anden arm støtter den strakte arms albue. Bøj armen, så vægten føres mod modsatte skulder. Husk, at din overarm ikke må bevæge sig ret meget. Lav 3 serier à 8-12 gentagelser.

Hundestilling
Indtag "hundestilling". Armen med vægten strækkes bagud. Fiksér overarmen, så kun underarmen bevæger sig. Lav 3 serier à 8-12 gentagelser.

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background