Øvelser: Arme

Den trehovede armstrækker, triceps, er en vigtig armmuskel. Her er 3 øvelser, der styrker dine triceps.

Få styr på mormor-armene - se her hvordan du kan træne bagsiden af armen.

Armstrækning
Placér hænderne under skuldrene og stræk så armene. Magter du flere end 6 gentagelser, så sæt fødderne op på en kasse. Lav 4 serier à 6-10 gentagelser.

Armstrækning på ryggen
Lig på ryggen med en håndvægt i en lodret og strakt arm, mens den anden arm støtter den strakte arms albue. Bøj armen, så vægten føres mod modsatte skulder. Husk, at din overarm ikke må bevæge sig ret meget. Lav 3 serier à 8-12 gentagelser.

Hundestilling
Indtag "hundestilling". Armen med vægten strækkes bagud. Fiksér overarmen, så kun underarmen bevæger sig. Lav 3 serier à 8-12 gentagelser.

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background