Sådan løber du i mudder

Mudderpøle på stierne tvinger dig til at hoppe og springe hen ad sporet.

Mudderløb er lig med våde fødder, så vælg en løbesok af uld. Den varmer også, når den er våd.

© iStock

Ud over at være underholdende sender denne form for træning med garanti pulsen i vejret. Samtidig styrkes dine ankler, den dybe ballemuskulatur trænes, og balancen bliver forbedret.

Sådan løber du

Sæt farten op, når du rammer en passage med masser af mudderpøle. Drøn igennem med dynamiske spring, hvor du, som hvis du hoppede fra sten til sten, springer fra side til side. Hold farten i vejret, og skift mellem korte skridt og lange hop.

Relevant udstyr

Du bliver beskidt, så mudderbadet er ikke stedet, hvor du lufter dine nye, hvide løbesko og det sarte tøj. Vælg i stedet noget af den ældre garderobe.

Hiv et par halvkraftige løbesokker med høj uldandel på fødderne, og hvis du har dem, så er det altså her, at offroadløbeskoene med deres grove knopper er i deres helt rigtige element.

Er det meget sjappet, kan en såkaldt gaiter – en slags gamache, der forhindrer vand i at trænge ned i skoen fra oven – være en glimrende idé.

Mudderløb er lig med våde fødder, så vælg en løbesok af uld. Den varmer også, når den er våd.LÆS OGSÅ: Derfor skal du vælge skiundertøj i uld

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background