Sådan løber du i mudder

Mudderpøle på stierne tvinger dig til at hoppe og springe hen ad sporet.

Mudderløb er lig med våde fødder, så vælg en løbesok af uld. Den varmer også, når den er våd.

© iStock

Ud over at være underholdende sender denne form for træning med garanti pulsen i vejret. Samtidig styrkes dine ankler, den dybe ballemuskulatur trænes, og balancen bliver forbedret.

Sådan løber du

Sæt farten op, når du rammer en passage med masser af mudderpøle. Drøn igennem med dynamiske spring, hvor du, som hvis du hoppede fra sten til sten, springer fra side til side. Hold farten i vejret, og skift mellem korte skridt og lange hop.

Relevant udstyr

Du bliver beskidt, så mudderbadet er ikke stedet, hvor du lufter dine nye, hvide løbesko og det sarte tøj. Vælg i stedet noget af den ældre garderobe.

Hiv et par halvkraftige løbesokker med høj uldandel på fødderne, og hvis du har dem, så er det altså her, at offroadløbeskoene med deres grove knopper er i deres helt rigtige element.

Er det meget sjappet, kan en såkaldt gaiter – en slags gamache, der forhindrer vand i at trænge ned i skoen fra oven – være en glimrende idé.

Mudderløb er lig med våde fødder, så vælg en løbesok af uld. Den varmer også, når den er våd.LÆS OGSÅ: Derfor skal du vælge skiundertøj i uld

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background