Jetlag: Snooork

Problem: Rejser foregår i både tid og rum. Det med tiden mærker du, når du skal sove. Du er træt til døden, eller også er du vildt frisk, men altid på det forkerte tidspunkt. Du skal indstille dit indre ur til ferietid.

Løsning:
Hvis du har rejst gennem flere tidszoner, så kan jetlag blive et stort problem, når du kommer hjem. Også her er der nogle ting, du kan gøre.

  • Du skal sørge for at holde væskebalancen helt i orden. Du skal ikke drikke alkohol eller kaffe de sidste 48 timer, inden du er hjemme. Og heller ikke om bord på flyet.
  • Flyver du mod øst på vej hjem, så prøv at lade være med at sove i flyet, medmindre det passer med den sovetid, du skal hjem til.
  • Hvis du rejser mod vest på vej hjem, så sov, så meget du kan, i flyet. Medbring ørepropper og noget til at dække øjnene med.
  • Når du kommer hjem, så lad være med at falde for fristelsen til at tage en lur uden for din normale sovetid. Løb en tur, eller lav anden motion. Det forkorter jetlaget.
  • Vær meget omhyggelig med kun at spise på de tidspunkter, som du plejer at spise på, når du er hjemme. Drop alkohol og kaffe og andre stimulanser eller beroligende midler, indtil du har genfundet din gamle døgnrytme.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background