Mad giver energi

Har du brug for masser af energi er der hjælp at hente i kosten. Ved at fylde dine depoter op med de rigtige fødevarer så kroppen har nok at tage af, vil du både fysisk og mentalt være rustet til både løbetur og eksamen.

2. januar 2011 af I FORM

Spis morgenmad hver dag

Helst inden for den første time, efter at du er stået op. Sørg for masser af kulhydrater som brød og gryn.

Spis regelmæssigt

Spis tre hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider i løbet af en dag. Så undgår du træthed på grund af sult.

6 om dagen

Spis seks stk. frugt og grønt hver dag - i alt 600 gram.

Undgå det fede

Undgå fed mad, der gør dig sløv og træt.

Spis ikke sent om aftenen

Undgå måltider sent om aftenen, da din krop så skal i gang med at fordøje, når du ligger i sengen og vil sove. Det forstyrrer din søvn.

Drik vand!

Drik otte store glas vand om dagen - og endnu mere, når du dyrker motion.

Spis nok

Undgå hysterisk fedtforskrækkelse. Din krop har brug for brug for 1 kalorie pr. time pr. kilo kropsvægt for overhovedet at holde sig i live.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: