Mad giver energi

Har du brug for masser af energi er der hjælp at hente i kosten. Ved at fylde dine depoter op med de rigtige fødevarer så kroppen har nok at tage af, vil du både fysisk og mentalt være rustet til både løbetur og eksamen.

Spis morgenmad hver dag

Helst inden for den første time, efter at du er stået op. Sørg for masser af kulhydrater som brød og gryn.

Spis regelmæssigt

Spis tre hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider i løbet af en dag. Så undgår du træthed på grund af sult.

6 om dagen

Spis seks stk. frugt og grønt hver dag - i alt 600 gram.

Undgå det fede

Undgå fed mad, der gør dig sløv og træt.

Spis ikke sent om aftenen

Undgå måltider sent om aftenen, da din krop så skal i gang med at fordøje, når du ligger i sengen og vil sove. Det forstyrrer din søvn.

Drik vand!

Drik otte store glas vand om dagen - og endnu mere, når du dyrker motion.

Spis nok

Undgå hysterisk fedtforskrækkelse. Din krop har brug for brug for 1 kalorie pr. time pr. kilo kropsvægt for overhovedet at holde sig i live.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background