En dag på fodmap-diæt

Få inspiration til, hvordan du kan spise, hvis du vil prøve en dag med fodmap-diæt.

4. september 2015 af I FORM

Sådan skal du spise på fodmap-diæt


Morgen

  • Kom lidt olie på panden. Hæld tre piskede æg (evt. med et par skefulde laktosefri mælk) hen over, og kom 3-4 skiver tomat samt et par skiver parmaskinke på toppen. Steg omeletten under låg.


Formiddag

  • Et par gulerødder + en lille håndfuld mandler.


Frokost

  • Steg eller grill et kyllingebryst, og skær det i mundrette bidder. Vend dem i en kraftig råkostsalat af revet gulerod, appelsinstykker og et par skefulde kogt quinoa.


Eftermiddag

  • En smoothie af et par hundrede gram frosne jordbær, 50 g frisk ananas og 1-2 dl sojamælk med vanilje.
  • TIPS Har du en rest boghvedegrød, giver det en lækker cremet konsistens at smide et par skefulde i smoothien.


Aften

  • Kog 200 g små kartofler med skræl, til de er næsten møre. Steg dem herefter i lidt smør og olie. Tilsæt til sidst 200-300 g peberfrugt, grønne bønner og cherrytomater, og giv dem en lynstegning. Spis et stykke grillet laks til.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: