En dag på fodmap-diæt

Få inspiration til, hvordan du kan spise, hvis du vil prøve en dag med fodmap-diæt.

Sådan skal du spise på fodmap-diæt

Morgen

  • Kom lidt olie på panden. Hæld tre piskede æg (evt. med et par skefulde laktosefri mælk) hen over, og kom 3-4 skiver tomat samt et par skiver parmaskinke på toppen. Steg omeletten under låg.

Formiddag

  • Et par gulerødder + en lille håndfuld mandler.

Frokost

  • Steg eller grill et kyllingebryst, og skær det i mundrette bidder. Vend dem i en kraftig råkostsalat af revet gulerod, appelsinstykker og et par skefulde kogt quinoa.

Eftermiddag

  • En smoothie af et par hundrede gram frosne jordbær, 50 g frisk ananas og 1-2 dl sojamælk med vanilje.
  • TIPS Har du en rest boghvedegrød, giver det en lækker cremet konsistens at smide et par skefulde i smoothien.

Aften

  • Kog 200 g små kartofler med skræl, til de er næsten møre. Steg dem herefter i lidt smør og olie. Tilsæt til sidst 200-300 g peberfrugt, grønne bønner og cherrytomater, og giv dem en lynstegning. Spis et stykke grillet laks til.

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background