En dag på fodmap-diæt

Få inspiration til, hvordan du kan spise, hvis du vil prøve en dag med fodmap-diæt.

Sådan skal du spise på fodmap-diæt

Morgen

  • Kom lidt olie på panden. Hæld tre piskede æg (evt. med et par skefulde laktosefri mælk) hen over, og kom 3-4 skiver tomat samt et par skiver parmaskinke på toppen. Steg omeletten under låg.

Formiddag

  • Et par gulerødder + en lille håndfuld mandler.

Frokost

  • Steg eller grill et kyllingebryst, og skær det i mundrette bidder. Vend dem i en kraftig råkostsalat af revet gulerod, appelsinstykker og et par skefulde kogt quinoa.

Eftermiddag

  • En smoothie af et par hundrede gram frosne jordbær, 50 g frisk ananas og 1-2 dl sojamælk med vanilje.
  • TIPS Har du en rest boghvedegrød, giver det en lækker cremet konsistens at smide et par skefulde i smoothien.

Aften

  • Kog 200 g små kartofler med skræl, til de er næsten møre. Steg dem herefter i lidt smør og olie. Tilsæt til sidst 200-300 g peberfrugt, grønne bønner og cherrytomater, og giv dem en lynstegning. Spis et stykke grillet laks til.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background