Sådan skal du spise tre dage før et løb

Tre dage før dit løb skal du have fokus på dit immunforsvar og spise en kost, der er rig på antioxidanter.

ingefær på hvid baggrund

Sådan skal du spise 3 dage før et løb

  • Morgenmad: Omelet af 3 æg og en stor håndfuld spinatblade. Top op med små stykker røget laks. Spis hertil en halv skive rugbrød med honning og et drys af grofthakket ingefær. Spis 100-150 gram småtskåret frugt. Drik et krus te til.

  • Formiddag: Spis en hjemmelavet energibar. Drik 2 dl væske.

  • Frokost: En grov salat af 1 dl kogt quinoa, 200 gram småtskåret grønt, et kyllingebryst i tern og 2 spsk. god pesto. Drik 2 dl vand.

  • Eftermiddag: En rugbrødsmad med ost. Drik 2 dl vand.

  • Aften: Lav en stor portion rødkålssalat med appelsin og nødder. Spis 200 gram fiskefrikadeller (med laks) og lidt rapsoliebaseret remoulade til. Drik et stort glas vand (min. 3 dl) til maden.

  • Sen aften: En skål havregryn med mandler, rosiner og mælk.

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background