Optimal forbrænding efter træning

Hold dig langt væk fra hurtige kulhydrater som hvidt brød og vingummi, når du har trænet hårdt.

Guf bare løs af det grønne, hvis du vil booste fedtforbrændingen.

Guffer du hvidt brød, vingummi eller andre hurtige kulhydrater lige efter en hård omgang motion, så bremser du din fedtforbrænding, viser en ny undersøgelse.

De hurtige kulhydrater undertrykker ganske enkelt de gener, der sikrer, at kroppen forbrænder godt med kalorier i timerne lige efter træning.

Heldigvis viste undersøgelsen samtidig, at du roligt kan tage et stykke rugbrød eller et æble, når du har trænet. De langsomme kulhydrater i den slags grovere fødevarer påvirker ikke genernes aktivitet og dermed heller ikke den fedtforbrænding, som er så væsentlig, hvis du gerne vil holde vægten.

Spis gerne

  • Fuldkornspasta
  • Rugbrød

  • Grønsager

  • æbler
  • Pærer

  • Bær

Spis ikke

  • Hvidt brød

  • Slik

  • Sodavand

  • Eksotiske frugter

Nu er det blevet lettere at leve sundt!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
Læs mere om det nye I FORM

  • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan hver uge
  • Gem favoritindhold – og find det let igen

Lige nu: Prøv 30 dage gratis


Newsletter background