Optimal forbrænding efter træning

Hold dig langt væk fra hurtige kulhydrater som hvidt brød og vingummi, når du har trænet hårdt.

Guf bare løs af det grønne, hvis du vil booste fedtforbrændingen.

Guffer du hvidt brød, vingummi eller andre hurtige kulhydrater lige efter en hård omgang motion, så bremser du din fedtforbrænding, viser en ny undersøgelse.

De hurtige kulhydrater undertrykker ganske enkelt de gener, der sikrer, at kroppen forbrænder godt med kalorier i timerne lige efter træning.

Heldigvis viste undersøgelsen samtidig, at du roligt kan tage et stykke rugbrød eller et æble, når du har trænet. De langsomme kulhydrater i den slags grovere fødevarer påvirker ikke genernes aktivitet og dermed heller ikke den fedtforbrænding, som er så væsentlig, hvis du gerne vil holde vægten.

Spis gerne

  • Fuldkornspasta
  • Rugbrød

  • Grønsager

  • æbler
  • Pærer

  • Bær

Spis ikke

  • Hvidt brød

  • Slik

  • Sodavand

  • Eksotiske frugter

Bliv sund og stærk med I FORM!

I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

På vores site og app får du bl.a.:

  • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
  • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
  • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
  • Mail med ny sund madplan – hver uge

Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

Newsletter background