Læs også

Dynamisk båd, kvinde laver yoga

Dynamisk båd

5 trin til fuld bro med yogskolen

Fuld bro

Nu er du klar til at gå i fuld bro. Prøv dig stille og roligt frem, da en fuld bro er en svær øvelse.

22. oktober 2015 af Louise Fjendbo

Sådan laver du en fuld bro

  • Fra din stilling i Lille Bro sætter du hænderne i gulvet på hver side af hovedet.
  • Pres hænderne i gulvet, så du kommer op på toppen af hovedet. Tjek ud af øjenkrogen, at dine albuer ikke stikker ud til siderne. De skal være i samme bredde som skuldrene.
  • Herfra stræk arme og ben alt, hvad du kan, så du kommer op i Fuld Bro. Hold hele tiden albuerne inde, og spænd i ballerne.
  • Prøv at skubbe brystet frem og ind mellem armene ved at strække benene helt ud. Hovedet hænger afslappet ned. Løft det ikke, da det vil give spændinger og smerte i nakken.
  • Bliv i Fuld Bro i 3-5 åndedrag.


Hvis du ikke kan komme helt op i Fuld Bro, kan du træne dig op ved at...

  • ... lave den Lille Bro, indtil du er klar til at træne Fuld Bro.
  • ... lave Fuld Bro ved først at prøve at presse ned gennem hænderne på hver side af hovedet, så du kommer op på toppen af hovedet, og så gå op og ned så mange gange, du kan, indtil du er trænet op til at gå videre.
  • Når du har mobilitet i skulderen (smidighed og styrke) og kan komme op på toppen af hovedet, går du videre ved flere gange at presse ned igennem hænderne, så du til sidst kan løfte hovedet fra gulvet.
  • Hvis du kan løfte dig bare 1 cm, så er det det, du gør, 5-10 gange, så du på den måde bygger mobilitet i skuldre og arme, indtil du kan komme hele vejen op med strakte arme og ben.
  • Betragt disse små trin på vejen som styrketræning i sig selv, som bygger dit skulderled op.
  • Og husk at holde albuerne inde i skulderbredde. Så skulderen trænes ind i alignment.


Efter Fuld Bro

  • Lige efter Fuld Bro skal du ligge på ryggen med armene ud til siderne, knæene op til brystet, og rul knæene fra side til side. Med skuldre og arme i gulvet.


Se hvordan du laver øvelsen her

Kom stærk og fit gennem vinteren

Falder din træningsmotivation i de kolde måneder? Det er helt normalt. Der er dog en række ting, som du kan gøre, for at få gang i både motivationen og træningen igen. Vi har samlet de fire bedste råd til at elske sin træning, når det bliver mørkt og koldt.

Du kan også forkæle dig selv med et lækkert, feminint yogasæt, der består af opstrammende træningstights og en blød og lækker yoga-trøje med åben ryg. Det funktionelle yogasæt fra Active Fit i sikrer optimal komfort og pasform. Lige nu kan du få sættet sammen med 4 numre af I FORM og spare 937 kr.

Ja tak, vis mig tilbuddet. 

Hvis du vil se resultater hurtigt

Måske er du interesseret i...