Kæmper du også med topmaven? Der er hjælp at hente her.

Quick-fix: Kostplan der giver flad mave

Sidder tøjet lidt for stramt og vil bukserne ikke lukke? Hvis mavefedtet sidder lidt for godt fast så fat mod! Vi har lavet en sund madplan, der trimmer din talje.

24. juni 2011 af I FORM-redaktionen

Sådan sammensætter du en sund madplan
Vi fortæller dig, hvilke ingredienser du kan vælge imellem, og du sammensætter så præcis det måltid, som du har lyst til at spise. Eneste krav er, at du ved hver kategori – protein, frugt & grønt, stivelse og fedt – overholder den angivne mængde. Det står dig dog frit for at plukke flere ingredienser ud og justere mængden ind, så den passer ind i den sunde madplan.

Står der eksempelvis

Frugt & grønt – vælg mellem:
200 gram æbler og pærer
150 gram blåbær
300 gram melon
1 stor peberfrugt
250 gram tomat

Så kan du fx vælge at spise 150 gram blåbær. Alternativt kan du sprede indtaget ud, så du spiser 1/3 blåbær (50 gram) og 2/3 melon (200 gram). Dermed bliver kosten mere varieret og ofte også endnu sundere.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvilket sundt råd har du sværest ved at følge?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: