Til kamp mod mormorarme

Bingovinger, mormorarme eller vinkedelle? Kært barn har mange navne, men efter 8 uger kan du vinke farvel til dellen.

1. februar 2013 af I FORM

Hvor sidder mormorarmen?

Bagsiden af overarmen (triceps). Når du løfter armen ud i vandret position, hænger der en fin lille bue, som kan blafre fra side til side, hvis du fx laver vinkebevægelser.

Hvorfor for man mormorarme?

Mormorarmen eller vinkedellen kommer af en for høj fedtmasse eller for lidt aktivitet af overarmens muskler. Hvis vi ikke bruger vores armmuskler særlig meget i hverdagen, vil triceps blive mindre og mindre, og huden omkring den mere og mere slap.

Fjern 5 forhadte deller

Actionplan

  • Øvelse: Lav vinkedelle-øvelsen 3-4 gange om ugen. En større og mere velformet tricepsmuskel vil hjælpe meget på overarmens udseende. Du skal fokusere på bevægelser, som kører armen fra bøjet til strakt position. Dermed styrker du musklen, som sidder på bagsiden af armen. Har du i forvejen en veltrænet triceps, der bare er gemt væk bag et lag fedt, så nøjes med øvelsen 1 gang om ugen, og fokuser på konditionstræning og sund kost.
  • Dyrk konditionstræning: Konditionsformer som svømning og boksning er perfekte til at bekæmpe vinkedellen og til at sænke din fedtprocent. Især crawl er optimalt, da du her bruger din triceps til at skubbe vandet væk med, forbrænder en masse kalorier og får gang i blodomløbet.
  • Kost: Fokuser på en sund kost, der kan sænke din fedtprocent.

Har du for meget fedt på kroppen? Tjek din fedtprocent her.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: