Til kamp mod knæbeskytteren

Er dine knæ lidt for polstrede fra naturens side? Få dellen til at smelte af på 8 uger.

1. februar 2013 af I FORM

Hvor sidder den

Dine knæ er pakket ind i et blødt fedtlag, som gør det umuligt at se, om du overhovedet har en knæskal ...

Hvordan havnede den der

Fedt på knæene kommer ofte af en kost med for mange forarbejdede fødevarer. De indeholder meget lidt næring og får fedtmassen til at stige. Dette kan blandt andet ses på dine knæ. Derudover er dine knæ måske væskefyldt på grund af inflammation eller en kost rig på hvedemel, sukker og salt, der alt sammen binder overflødig væske i benene.

Fjern 5 forhadte deller

Actionplan

 

  • Træning: Styrk især dine lårmuskler. Din lårmuskel kører ned over knæet og sørger blandt andet for, at du kan strække dit knæ.

 

 

  • Kost: Sørg for at få protein og grønt til alle hovedmåltider. Det koster kroppen flere kalorier at nedbryde protein end at nedbryde kulhydrater. Spis anti-inflammatorisk med Plan A

 

 

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: