Til kamp mod dobbeltbalden

Føles det som om du har fire balder i stedet for to? Vi viser dig hvordan du kan halvere antallet på 8 uger.

1. februar 2013 af I FORM

Hvor sidder den

Når du tager trusser på, borer trussekanten sig ind i balden, og du får “2 balder på 1 baldes plads”-effekten. Hvis du har stramme bukser på, er det tydeligt, at du har trusser på og ikke g-streng.

Fjern 5 forhadte deller

Hvordan havnede den der

Fedt på balderne kommer dels af, at du har spist for mange kalorier, som har omdannet sig til overflødigt fedt. Det kan også komme, hvis du har et højt østrogenniveau i kroppen. Kvinder med et højt østrogenniveau lagrer nemlig i højere grad fedt på hofte/baldepartiet og ikke i så høj grad på maven. Der- udover er slappe balder ofte også årsagen til dobbeltbalderne.

Actionplan

 

  • Konditionstræning: Dyrk konditionstræning, som rammer balderne, fx cykling, løb i bakker eller rulleskøjtning. En optimal “trim dine balder”-uge vil indeholde 3 gange styrketræning og 3 gange konditionstræning.

 

 

  • Kost: Spiser du meget sojaprotein, så sænk dit forbrug. Soja indeholder fytoøstrogener, som ligner det kvindelige kønshormon, og kan derfor føre til høje østrogenniveauer i kroppen.

 

 

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: