Til kamp mod BH-dellen

Gemmer du dig i store bluser af frygt for det, der sniger sig op fra bh'en? På 8 uger kan frygten og dellen forsvinde.

1. februar 2013 af I FORM

Hvor sidder den

På ryggen ved skulderbladene. Når du ser dig selv i spejlet med siden til, vil du se en lille “flop”, som hænger ud over bh-kanten. Den sidder lige ved skulderbladene og er årsag til, at mange kvinder ikke viser sig i en stram bluse.

Hvordan havnede den der

Meget fedt ved skulderbladene er ofte et tegn på, at du ikke kan tåle alle de kulhydrater, som du spiser. – I hvert fald ifølge BioSignature-teorien, der kobler genstridige fedtdepoter sammen med hormonelle ubalancer. Via målrettet kost og træning rettes der så op på ubalancerne. I tilfældet med kulhydrater går teorien på, at din krop er blevet insulinresistent, og at du ikke er i stand til at trække sukkeret effektivt ind i dine celler. Det fører til, at din krop omdanner kulhydraterne til fedt, som oftest sætter sig på den øverste del af kroppen – på maven og ved skulderbladene.

Fjern 5 forhadte deller

Actionplan

  • Intervaltræning på romaskinen: Er ideelt, da du her både bruger ryggens muskler og øger dit stofskifte.
  • Få kulhydrater: Flere studier har vist, at insulinresistente kvinder taber sig mere ved at spise en kost med få kulhydrater og mange sunde fedtsyrer sammenlignet med en fedtfattig og kulhydratrig kost. Find opskrifter her.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: