Kvinde spiser æble i naturen

Spis mellem kl. 8 og 14 og opnå et større vægttab

© iStock

Spis tidligt og tab dig

Er du på skrump, er det perfekte tidsrum at spise mellem kl. 8 og 14. Det giver større vægttab, end hvis måltiderne spredes ud over hele dagen, mener eksperter.

11. juni 2018 af Redaktionen

Opnå større vægttab ved at samle dine måltider

Hvis du vil gå langt for at smide de ekstra kilo, kan løsningen måske være at faste det meste af dagen – så længe du timer det korrekt. Et nyt forsøg viser nemlig, at hvis du spiser alle dine måltider tidligt på dagen, sætter det gang i en række processer i kroppen, som hjælper dig til vægttab.

I forsøget blev en gruppe overvægtige sat til først at spise alle måltider mellem kl. 8 og 14 og derefter mellem kl. 8 og 20. I begge perioder indtog de det samme antal kalorier om dagen.

Overraskende nok resulterede den begrænsede spiseperiode både i større fedtforbrænding og færre sultudsving og styrkede desuden kroppens evne til at skifte mellem at forbrænde kulhydrater og fedt.

Kilde: University of Alabama

Er et tidsrum på 6 timer lige lovligt kort tid at indtage dine måltider i, kan du også prøve kræfter med 8 timers-kuren, der også er supereffektiv. Læs her, hvordan du gør.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler