Spis lige det, du har lyst til

Jo, du kan sagtens spise pandekager til morgenmad og alligevel holde dig slank, fortæller ekspert i intuitiv spisning Marie Steenberger. Du skal bare gøre det med en smule omtanke.

13. januar 2016 af I FORM-redaktionen

Vi har en tendens til at opdele maden i to kasser – det tilladte og det forbudte. Kage er forbudt. Broccoli er tilladt. Desværre hjælper denne opdeling sjældent. Vi spiser ikke sundere af den grund, og faktisk viser undersøgelser, at folk, der lever meget restriktivt til dagligt, kommer til at overspise, når de udsættes for fristelser. Derfor er det en god ide at spise lidt af det, du har rigtig lyst til. 

Sådan kan du øve dig

Et af de vigtigste elementer i intuitiv spisning er, at du giver dig selv lov til at spise al den mad, du elsker. Sundt som usundt. Men nej, du skal altså ikke slippe alle tøjler og spise rå mængder af alt, hvad du drømmer om. Men du skal droppe tanken om forbudt/tilladt mad. Spis det, du har lyst til, men gør det i små mængder. Stop, når du har fået nok – og lad være med at sidde og pille, til du er helt proppet.

Se videoen, og lær hvordan du kan tillade dig selv, at spise lige det, du har lyst til.

 

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: