Sådan gik det vores testpersoner

Mød Christina og Emilie, som fulgte I FORMs kur i 7 uger og hver tabte 0,5 kg rent fedt - om ugen!. ”Det var hverken svært eller besværligt” siger Christina. Læs deres historier her.

17. december 2015

 

Christina og Emilie fulgte I FORMs superkur i 7 uger, her kan du læse om deres flotte resultat.

Christina - minus 3,4 kg rent fedt!

Vægt (før): 96,9 kg

Vægt (efter): 93,4 kg

BMI (før): 34,7

BMI (efter): 33,5

Fedtprocent (før): 43,5

Fedtprocent (efter): 41,5

Taljemål (før): 113 cm

Taljemål (efter): 108,5 cm

Hoftemål (før): 118 cm

Hoftemål (efter): 115 cm

Christina om kuren

”Det er ganske angstprovokerende at tænke tanken om at forbyde sin krop energi og næring. Det er jo barnelærdom med 3 måltider om dagen. Men jeg oplevede at det slet ikke var så svært eller uoverskueligt: Du kan jo spise igen i morgen. Jeg fik en øget bevidsthed om at holde øge med proteinerne og det grove og grønne på fastedagene. Jo jeg er sulten på fastedage, men det er ikke farligt - og bonus-optursoplevelsen er at blodsukkeret er stabilt og der ikke opstår de store cravings. Og ja jeg forstætter med de 5:2 for en anden sidegevinst er at min søvn er markant bedre - og det vil jeg ikke undvære.

Jeg brugte I FORM Kostdagbogen som planlægningsværktøj til at få mest mulig næring ud af de 500 kalorier til den følgende fastedag. Der er en del genveje til at logge ved at mange fødevarer kan opgives med gram eller styk. Eksempelvis blev jeg vildt overrasket over at der er 101 kalorier i 2 valnødder?! Kort sagt - det er en genial måde at blive klogere på kostsammensætningen på fastedage.
Det er også en god inspiration at logge sin træning på de øvrige dage og se at der kommer plads til ekstra kalorier ind. "

Emilie - minus 3,3 kg rent fedt!

Vægt (før): 78,8 kg

Vægt (efter): 76,1 kg

BMI (før): 27,7

BMI (efter): 26,6

Fedtprocent (før): 35,5

Fedtprocent (efter): 32,5

Taljemål (før): 98 cm

Taljemål (efter): 93,5 cm

Hoftemål (før): 114 cm

Hoftemål (efter): 110,5 cm

Emilie om kuren

Det har været noget af en øjenåbner at være på 5:2 kuren. Man får nærmest et helt andet forhold til mad, og man finder ud af, at det er okay at være sulten. Kuren har generelt hjulpet mig til at spise mindre og så er de der eftermiddags-cravings efter sukker mere eller mindre væk.

Det er også en overskuelig kur forstået på den måde, at man ikke behøver at sulte sig selv, for i morgen må man atter spise.

Der er ingen tvivl om, at jeg forsætter med kuren lidt endnu, og håber på at nå mit mål indenfor de næste 10 uger. Alt i alt en varm anbefaling herfra. 

Har du for meget fedt på kroppen? Tjek din fedtprocent her.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler