"De første dage var jeg ret sulten, men nu er jeg overrasket over, hvor lidt der skal til, før jeg er mæt."

I FORM-kuren: Bonnie

Læs hele interviewet med Bonnie, og hør om hendes forvandling hvor hun tabte 7 kilo på 6 uger.

9. december 2013 af I FORM-redaktionen

Vægttabets forløb:

  • 1. uge: 3,7 kg
  • 2. uge: 0,7 kg
  • 3. uge: 0,9 kg
  • 4. uge: 0,1 kg
  • 5. uge: 0,5 kg
  • 6. uge: 1,1 kg
  • Vægttab i alt: 7 kg


Lettere end jeg havde troet


Hvordan har det generelt været at følge I-FORM-kuren?

Generelt har det været lettere at følge kuren, end jeg havde troet. Efter 6 uger har jeg tabt mig præcis 7 kilo, og det er jeg superglad for. Jeg vil dog stadig gerne tabe 3-4 kilo mere, så jeg fortsætter.

Hvordan har dit vægttab fordelt sig?

Den første uge gik over al forventning. Jeg tabte mig 3,7 kilo. Jeg kunne godt mærke en lethed i kroppen, men at det var så meget, da jeg gik på vægten efter på en uge, var jeg alligevel overrasket over.

Efterfølgende har det så stået lidt stille nogen uger, selv om jeg ikke holdt nogen ”fridage”. Til gengæld har jeg været til et par fester og her troede jeg, at vægten ville stå stille, men der havde jeg tabt mig.

Har du været sulten?

De første par dage var jeg ret sulten og drak rigtig meget vand. Efter 4-5 dage begyndte kroppen at vænne sig til ikke at få så meget at spise. Jeg er overrasket over, hvor lidt der egentlig skal til nu, før jeg er mæt. Nu behøver jeg absolut ikke at tage 2 gange.

Sultfornemmelsen afhænger også af, hvad jeg spiser. Fx. bliver jeg tidligere sulten om formiddagen, hvis jeg har spist skyr til morgenmad, end hvis jeg har spist æg.

Download hæftet med 100 opskrifter fra I FORM-kuren her

Har du været påvirket på andre måder af at være på kur?

Jeg har ikke haft nogen humørforandringer. Jeg har haft en del energi, men når jeg har været til hård træning, har jeg oplevet at være lidt svimmel et par gange, dog ikke af ubehagelig karakter.

TIP fra redaktionen: Spis en halv banan og drik et glas vand, inden du skal træne, så du sikrer, at du har energi nok!

Har du fulgt opskrifterne eller har du selv talt kalorier?

Jeg har lavet madplan for en uge ad gangen ud fra kurens opskrifter, og så har jeg handlet ind til det. Jeg bor alene, så ofte har jeg fået det samme et par dage i træk, for at råvarerne ikke blev for gamle, men det har fungeret rigtig godt for mig.

Har du benyttet dig af kurens 2 normale dage eller har du fulgt kuren alle 7 dage?

Hvis jeg ikke har skullet noget, så har jeg kørt alle dagene efter kuren. Har jeg skullet noget socialt, har jeg spist efter kuren hele dagen op til, men til selve festen har jeg så ”givet den gas” – men med omtanke! Det har fungeret bedst for mig, for kommer jeg først ud af den gode rytme, så går det galt. Men omvendt vil jeg også kunne deltage i sociale arrangementer.

Hvad har været det sværeste?

Når vægten ikke har rokket sig, selv om man har overholdt kuren til punkt og prikke. Så kræver det lidt rygrad at holde fast, men man skal bare blive ved, for vægttabet kommer i ryk.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvad hjælper dig til at slappe af i en travl hverdag?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: