Kvinde går på trapper
© iStock

4 måder at forbrænde kalorier på - uden at skulle i fitnessscenter

Kniber det af og til med at komme afsted til træning? Fortvivl ej. Der er masser af andre måder at forbrænde kalorier på i hverdagen.

8. december 2016 af Anna Sjøstrøm

Indimellem føles det som om, at der er meget langt hen til fitnesscentret. Men det betyder jo heldigvis ikke, at du ikke kan træne på andre måder.
Tjek bare vores fire alternative måder at forbrænde kalorier på.

1. Start dagen aktivt

Sæt forbrændingen i vejret ved at være aktiv, inden du indtager dagens første måltid. Løb en kort tur, lav øvelser på gulvet eller gå en rask tur i den friske luft. Derved booster du din forbrænding og energi fra morgenstunden.

2. Flet motion ind i dine pauser

Udnyt pauserne i din hverdag til at være aktiv. Der er faktisk en del kalorier at hente, hvis du skifter stillesiddende pauser ud med eksempelvis at gå op og ned af trapperne i opgangen. Eller rejser dig op, hver gang du taler i telefon – både på job og privat. Du kan forbrænde helt op til 100 kalorier på 10 minutter, så op og afsted med dig!

3. Træn kort og hårdt

Hvis både tid og motivation er knap, så reducér træningstiden. Hvis du er vant til at træne i 30 min., kan du godt reducere tiden til 10 min. Men du skal give den fuld gas i samtlige minutter. Til gengæld er det hurtigt klaret!

4. Sov godt

Det kan lyde utroligt, men ikke desto mindre kan du nemmere holde vægten, når du sørger for at få din nattesøvn. Et studie fra Chicago Universitet har vist, at folk kan tabe 55% mere fedt, når de sover 8 timer sammenlignet med 5 timer. Så sørg for at få tilstrækkelig søvn og undgå skærme, smartphones og alkohol, der kan forstyrre din nattesøvn.

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler