Indkøbs-guide

Sådan slipper du for det usunde fedt.

28. juni 2015 af I FORM

1. Køb grønt

Frugt og grønsager er noget af det, der holder sig i kortest tid. Hvis du ikke mangler det, næsten hver gang du handler, så er det nok, fordi du generelt får for lidt af det. Skift slik og chips ud med frugt, og nyd, hvor billige gulerødder er per kilo i forhold til fyldte chokolader.

2. Køb målrettet

Ligner indholdet i din indkøbsvogn kostpyramiden fra din skoletid? Hvis du tydeligt kan se en overvægt af gorgonzola og leverpostej, og det eneste grønne i kurven klirrer, så er du allerede nu på gale veje. Hvordan skulle det nogen sinde ende med at blive til fedtfattig mad?

3. Kend dine favoritter

Du orker muligvis ikke at tjekke fedtindholdet på alle de varer, du køber. Men der er nogle gengangere i dit køleskab - varer du altid har på lager og på bordet. Dem bør du have checket. Når først du har fundet en god og slank spegepølse, behøver du aldrig lede efter den igen.

4. Undgå sult og stress

Det er både dyrt og usundt at købe ind på tom mave. Du ender i delikatessen med skinkesalat og fede færdigretter. Spar på vægten, på timeplanen og på pengepungen ved at lave en indkøbsliste (som du holder dig til) og vælge indkøbstidspunktet med omhu.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor gør du størst indsats for klimaet?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: