Mavecamp - del 4

I del 4 af I FORMs mavecamp gælder det om at sætte mavemusklerne på prøve og udføre øvelserne så stabilt som muligt.

Træn med på video

En stærk mave er helt essentiel for at have en krop, der fungerer. Og det er heldigvis ikke kompliceret at træne den. Med I FORMs onlinetræning får du blandt andet træningsvideoer, der styrker maven. Du kan bruge videoerne derhjemme eller på farten.

GÅ TIL VIDEOEN

I FORMs mavecamp forløber over i alt seks dele. I hver del får du to øvelser, som styrker alle mavens muskler samt kernemuskulaturen. Øvelserne stiger i sværhedsgrad fra gang til gang, og hænger du i, kan du glæde dig til en stærkere mave, god holdning og bedre præstationer til træning.

1. SIDEPLANKE MED HOFTEDYP

A Stå i sideplanke på underarmen og med modsatte arm strakt op mod loftet.

B Dyp hoften kontrolleret ned mod gulvet, og løft den op til startpositionen igen.

Kig lige frem, så nakken er i forlængelse af rygsøjlen.

Kvinde laver maveøvelse

2. KRAVLEPOSITION

A Stå på alle fire på tæer og med knæene løftet et lille stykke over jorden.

B Løft først en fod ad gangen op fra jorden.

C Løft dernæst en hånd ad gangen. Sørg for at holde dig stabil imens, og undgå at svinge hofterne fra side til side, mens du løfter.

Kvinde laver maveøvelse