Find ud af, om du er æble, pære eller banan, og få et målrettet program.

Spis og træn efter din kropsform

Spis og træn efter din kropsform - og se forskellen om to måneder! Se, hvilken kropsform, du har og få programmer og kostplan, der passer til dig.

21. maj 2012 af I FORM

Er din “frugtform” blevet lidt for frodig enkelte steder? Et målrettet program, der tager hensyn til dine former, kan udrette mirakler, uanset om du har brede hofter, en delle på maven eller går lige op og ned.

Find din kropsform - og få program

Pære


Sådan skal du spise og træne.

Kropsform

Størstedelen af din kropsvægt befinder sig på underkroppen. Du har brede hofter, fyldige lår og en stor bagdel. Du har en forholdsvis slank overkrop med smalle skuldre og en smal talje.

Buksetesten

Når du køber nye cowboybukser, har du tit problemer med, at bukserne passer på lår og hofter, men at de så er alt for store oppe ved lukningen
i taljen.

Her sætter fedtet sig:

Når du tager på, så er det hovedsageligt på rumpetten og lårene, at det hele sætter sig. Samtidig har du tendens til at få appelsinhud på både lår og balder.

Æble

Sådan skal du spise og træne.

Kropsform

Du er rund og fyldig på overkroppen. Det meste af fedtet findes rundt om taljen og midtsektionen. Mange æbleformede kvinder har som regel en fedtlagring på skulderbladene, så når du tager bh på, kan du sandsynligvis se en betydelig fedtkant bule ud over bh-kanten. Du har tynde ben, og numsen har ikke meget fylde og tenderer til at være flad.

Buksetesten

Når du køber cowboybukser, sidder bukserne som regel lidt løse på lår og bagdel, men strammer i lukningen ved taljen. Ofte sniger der sig en delle ud over buksekanten.

Her sætter fedtet sig:

På overkroppen – især mave, barm, ryg og overarme.

Banan


Sådan skal du spise og træne.

Kropsform

Hvis din kropsform hverken minder om pæren eller æblet, så er du højst sandsynligt en banan. Kropsformen går meget lige op og ned. Dine hofter og skuldre er næsten lige brede, og din talje er nærmest ikke-eksisterende. Sandsynligvis har du små bryster.

Buksetesten

Når du hopper i et par cowboybukser, kan du næsten knappe bukserne, når de er ved hoften, samtidig med de stadig sidder godt på maven, når de er knappet.

Her sætter fedtet sig:

Hvis du tager 5 kilo på, fordeler de sig jævnt ud over hele kroppen. Hvis du taber dig, får du en meget atletisk krop og bliver til en hård banan!

Sunde ambitioner for 2018? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler