Michelles mavebootcamp

Få alle 10 øvelser, hele kost- og træningsplanen og opskrifter til morgen, middag og aften.

20. marts 2012 af Michelle Nørgaard Kristensen

Træning i fitnesscenter

Træningsprogrammet består bl.a. af tre dages træning i dit fitnesscenter. Træn fx mandag, onsdag og fredag.

Der er 10 øvelser i alt – de passer sammen parvis (A + B). Når du har udført et sæt øvelser, skal du lave to minutters fri konditionstræning. Her er det meningen, at du skal få pulsen op med en cardiomaskine.

Eksempel: Udfør øvelse 1A + 1B to gange. Løb så to minutter på løbebånd (eller ro). Udfør herefter øvelser 2A + 2B to gange osv.

  • De første fire uger skal du lave 2 sæt a 15 gentagelser. Det betyder, at du i hvert pas skal lave A-øvelsen 15 gange, derefter skifter du over til at lave B-øvelsen 15 gange – og så gentager du det hele en gang. Hver øvelse køres altså igennem to gange.

  • Efter fire uger skal du gerne tage mere vægt på i øvelserne og lave 3 sæt a 12 gentagelser.

  • Når du veksler mellem styrke- og konditionsøvelser, slår du flere fluer med ét smæk, og træningstiden bliver begrænset. Afvekslende, hård og intens træning er mavedellens værste fjende – og derfor din ven!


Træning i det fri

På de fire ugedage, hvor du holder fri fra fitnesscentret, skal du enten løbe, cykle, svømme, ro eller gå i rask tempo i 30-60 minutter om dagen. På den ugentlige hviledag er det en god idé at gå en rolig tur.

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: