Michelles mavebootcamp

Få alle 10 øvelser, hele kost- og træningsplanen og opskrifter til morgen, middag og aften.

20. marts 2012 af Michelle Nørgaard Kristensen

Træning i fitnesscenter

Træningsprogrammet består bl.a. af tre dages træning i dit fitnesscenter. Træn fx mandag, onsdag og fredag.

Der er 10 øvelser i alt – de passer sammen parvis (A + B). Når du har udført et sæt øvelser, skal du lave to minutters fri konditionstræning. Her er det meningen, at du skal få pulsen op med en cardiomaskine.

Eksempel: Udfør øvelse 1A + 1B to gange. Løb så to minutter på løbebånd (eller ro). Udfør herefter øvelser 2A + 2B to gange osv.

  • De første fire uger skal du lave 2 sæt a 15 gentagelser. Det betyder, at du i hvert pas skal lave A-øvelsen 15 gange, derefter skifter du over til at lave B-øvelsen 15 gange – og så gentager du det hele en gang. Hver øvelse køres altså igennem to gange.

  • Efter fire uger skal du gerne tage mere vægt på i øvelserne og lave 3 sæt a 12 gentagelser.

  • Når du veksler mellem styrke- og konditionsøvelser, slår du flere fluer med ét smæk, og træningstiden bliver begrænset. Afvekslende, hård og intens træning er mavedellens værste fjende – og derfor din ven!


Træning i det fri

På de fire ugedage, hvor du holder fri fra fitnesscentret, skal du enten løbe, cykle, svømme, ro eller gå i rask tempo i 30-60 minutter om dagen. På den ugentlige hviledag er det en god idé at gå en rolig tur.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: