Derfor skal du spise mere protein, hvis du vil tabe dig

ANNONCE: Protein er alfa omega, hvis du ønsker at holde vægten eller tabe de ekstra kilo på sidebenene, som har sneget sig ind over sommeren. Protein giver dig nemlig en stor mæthedsfølelse, så du undgår at falde i snackfælden.

20. november 2016 af Af kommerciel redaktionen for LinusPro Nutrition

Et vægttab handler om output og input – spiser du for meget, tager du på, og spiser du for lidt, taber du dig. Derfor gælder det om at spise det, der mætter mest, hvis du vil af med de genstridige kilo. Det er netop her, at protein har sin styrke – det giver nemlig en større mæthedsfølelse.

Ved at supplere din almindelige sunde kost med ekstra protein kan du holde dig mæt i længere tid og opnå et vægttab. Du undgår derfor at skulle på en af de famøse suppekure eller leve af grøntsager morgen, middag og aften for at komme kiloene til livs.

Fem gode grunde til at spise mere protein

Men hvorfor er det lige, at protein er så gavnligt for dit vægttab? Her er de 5 bedste argumenter:

  • Protein hjælper til at stabilisere dit blodsukker efter et måltid, så du ikke straks får lyst til at hoppe i slikskålen

  • Protein hjælper til at opbygge ny muskelmasse, og muskler brænder flere kalorier af end fedt

  • Du føler dig mere mæt og i længere tid, hvis du udskifter kulhydrater med protein

  • Proteinpulver som LinusPro Whey100 indeholder essentielle aminosyrer, der hjælper dig med at opbygge muskler og dermed giver dig en højere forbrænding

  • Protein reducerer fedtmasse, fedtprocent og livvidde, fordi det høje kalcium-indtag hindrer fedtoptagelsen

Greenies med dit favorit-topping er en let måde at få både proteiner og vitaminer ind i kosten.

Få mere protein med lækre og sunde opskrifter

For at sikre at du får protein nok, kan du med fordel supplere din kost med proteinpulver. Prøv for eksempel denne skønne Greenie, der kan bruges til alt fra morgenmad til aftensnack. Her får du en supernem og proteinrig opskrift fyldt med masser af antioxidanter, der giver dig en længere mæthedsfølelse.

Ingredienser:

  • 1 håndfuld frossen eller frisk spinat
  • 1 banan
  • Lidt Matcha pulver (grøn te)
  • LinusPro Whey100 med spirulina og pistaciesmag
  • Soyamælk (eller almindelig mælk) efter behov

Fremgangsmåde: 

Blend alle ingredienserne sammen og top eventuelt med chiafrø, müsli og tørrede hindbær - kun fantasien sætter grænser.


Læs mere om de mange fordele ved proteinpulver under vægttab og se udvalget af pulver til både shakes, bagværk og i skyr her. 

Se flere opskrifter på www.linuspro.dk/opskrifter

Kilde: LinusPro Nutrition

Sunde ambitioner for 2019? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor kan du bedst lide at træne?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: