Få masse gode tips til din sunde og aktive hverdag fra vores kost- og motionsekspert Ida Regitze Krag.

Dagens tip: Fladere mave - hurtigt!

2. april 2013 af I FORM

  • Spis varieret og husk det sunde fedt. Vælg det uforarbejdede og umættede fedt fra fx mandler, nødder og fede fisk.
  • Drop alkoholen og andre kalorieholdige drikke, og drik vand i stedet.
  • Få kvalitet i din træning. Styrketræning er med til at sætte fut i din forbrænding og dermed dit vægttab.
  • Pas dine sengetider, sover du nok undgår du også uheldige hormonpåvirkninger i kroppen, der øger din appetit.
  • Lav forskellige maveøvelser. Der er både de dybtliggende tværgående mavemuskler, der går hele vejen rundt om livet og hæfter ved rygsøjlen. Disse kan du blandt andet træne med planken (Se Malin udføre den i Slankebloggen her). Så er der de lige mavemuskler – det er dem der fremtræder som vaskebræt. De skrå mave muskler (de ydre og de indre) aktiveres ved træning med skæve sit-ups.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: