9 tips: Undgå kaloriefælderne

28. juni 2015 af I FORM

  • Køb aldrig ind, når du er sulten.

  • Køb kun sjældent is, chips, chokolade og andre ting, du ved, du ikke kan modstå.

  • Lad være med at nippe, mens du laver mad! Er du storslem, så sæt fisk eller fjerkræ i hele stykker på menuen. Ovnretter er også svære at rapse fra.

  • Sørg for at prioritere dine måltider, så du både for morgenmad, frokost og aftensmad. Og to til tre mellemmåltider i løbet af dagen.

  • Anret maden appetitligt på en lille tallerken, så den ser godt fyldt ud. Tag kun én gang. Lad fade og gryder blive i køkkenet.

  • Spis langsomt og lad være med at blande maden sammen i store mundfulde.

  • Stop op indimellem og se, om du virkelig nyder maden, og om du er mere sulten.

  • Undgå at se tv og læse, mens du spiser.

  • Hold dig fra kortsigtede slankekure! Skal vægten ned, så læg en langsigtet strategi hen imod sunde slankende kostvaner og mere motion.

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: