4 trin til et sikkert køb

Tjekliste: Det skal du se efter, når du køber sko til fitnesstimer.

1. juni 2010 af I FORM

1. Vælg først og fremmest en sko, der er beregnet til “bevægelses-fitness”, hvis du skal udføre mange sidelænsbevægelser, hop og landinger. Stol ikke på en butik, hvor personalet påstår, at et par løbe- eller håndboldsko sagtens kan klare opgaven.

2. Skoen skal have masser af støddæmpning i både hæl og forfod. Få en fornemmelse af støddæmpningen ved at hoppe og løbe på stedet, når du prøver skoene.

3. Gå efter sko med en rimeligt robust overside. For mange “netzoner” mindsker overdelens støtte- og stabilitetsfunktioner.

4. Vælg sko med forholdsvis glatte såler, der kan glide (kontrolleret) hen over gulvet og dreje uden at “klistre”.

TIPS:
Spørg dine instruktører til råds. De har som regel et godt erfaringsgrundlag for at vejlede dig om, hvad netop deres timer kræver af dine sko.

LÆS OGSÅ: 6 ting, du skal holde øje med, når du køber løbejakke

Sunde ambitioner for 2020? Hjælpen er her!

Måske er du interesseret i...

Hvor vil du helst tilbringe sommerferien?


I FORM anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: