Twisted sister

Nu burde din krop være så blød og smidig, at du kan lave øvelsen twisted sister, som er god for ryg, skulderled og lænd.

5 trin til twisted sister med yogaskolen

Sådan laver du twisted sister

  • Stå på alle fire, og før venstre fod frem mellem hænderne. Lad hoften synke dybt ned mod gulvet.
  • Underbøj den bagerste fod, og tjek, at det forreste knæ er lige over hælen. Placér fingerspidserne i gulvet.
  • Læg venstre hånd på venstre knæ. Pres hånden ned i knæet, træk navlen ind og op, og drej brystet så meget som muligt mod venstre.
  • Ræk venstre arm op mod loftet. Bøj i albuen, og træk skulderbladene ind mod rygsøjlen. Hold skulderbladene presset ind, og ræk så armen bagud, løft højre fod, og tag fat på ydersiden af foden.

  • Spænd i højre balle, og træk samtidig foden ind mod ballen.

  • Træk hovedet tilbage, og overgiv dig med dybe åndedrag til dette dybe og meget intense stræk.
  • Bliv her i minimum 5 åndedrag, og kom så tilbage på alle fire, og gentag øvelsen til den anden side.
  • NB. Kan du ikke nå din fod, kan du tage et bælte rundt om foden.

Se hvordan du laver twisted sister her