Squat med løftede arme

Squat med løftede arme er ikke en klassisk squat, men styrker og strækker derimod din rygmuskler.

Sådan laver du squat med løftede arme

  • Sid på hug. Fødderne er placeret bredere end hofterne. Hvis det er svært for dig at beholde hælene i gulvet, så rul et tæppe sammen, og læg det under hælene.
  • Træk knæene langt ud til siden, og lad tæerne pege i samme retning som knæene.
  • Lad halebenet droppe tungt ned mod gulvet, og læg vægten tilbage i hælene.
  • På en indånding: Løft armene op mod loftet, og stræk armene så langt tilbage bag ørerne som muligt. Mærk de øverste rygmuskler brænde.
  • Bliv i stillingen i 5 åndedrag, hvis muligt.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Se hvordan du laver øvelsen her

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background