Squat med løftede arme

Squat med løftede arme er ikke en klassisk squat, men styrker og strækker derimod din rygmuskler.

Sådan laver du squat med løftede arme

  • Sid på hug. Fødderne er placeret bredere end hofterne. Hvis det er svært for dig at beholde hælene i gulvet, så rul et tæppe sammen, og læg det under hælene.
  • Træk knæene langt ud til siden, og lad tæerne pege i samme retning som knæene.
  • Lad halebenet droppe tungt ned mod gulvet, og læg vægten tilbage i hælene.
  • På en indånding: Løft armene op mod loftet, og stræk armene så langt tilbage bag ørerne som muligt. Mærk de øverste rygmuskler brænde.
  • Bliv i stillingen i 5 åndedrag, hvis muligt.

Squat er øvelsen over dem alle. Men har du helt styr på grundteknikken? Tjek den her.

Se hvordan du laver øvelsen her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background