Sideplanke med løft

Nu skal du videre til næste øvelse, og her skal du lave sideplanken med løft. Hvis øvelsen bliver for svær, så undlad at løfte dit ben.

Sådan laver du sideplanken

  • Fra planken placerer du højre hånd tættere på venstre, så den er midt på måtten.
  • Drej om på siden, så vægten ligger på ydersiden af højre fod. Placer fødderne oven på hinanden.
  • Fleks fødderne, og pres ud gennem alle fire hjørner af fodsålerne. Spænd op i lår, baller og mave.
  • Ræk venstre arm op mod loftet, og løft hoften op mod loftet, så hoften er højere end højre skulder. Lad skulderbladene søge mod rygsøjlen.
  • Løft venstre ben, hvis det er muligt.
  • Gå derefter direkte videre til næste øvelse.

Se hvordan du laver sideplanken her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background