Sideplanke med løft

Nu skal du videre til næste øvelse, og her skal du lave sideplanken med løft. Hvis øvelsen bliver for svær, så undlad at løfte dit ben.

Sådan laver du sideplanken

  • Fra planken placerer du højre hånd tættere på venstre, så den er midt på måtten.
  • Drej om på siden, så vægten ligger på ydersiden af højre fod. Placer fødderne oven på hinanden.
  • Fleks fødderne, og pres ud gennem alle fire hjørner af fodsålerne. Spænd op i lår, baller og mave.
  • Ræk venstre arm op mod loftet, og løft hoften op mod loftet, så hoften er højere end højre skulder. Lad skulderbladene søge mod rygsøjlen.
  • Løft venstre ben, hvis det er muligt.
  • Gå derefter direkte videre til næste øvelse.

Se hvordan du laver sideplanken her

    Bliv sund og stærk med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent har du fri adgang til både site og app.

    På vores site og app får du bl.a.:

    • Over 100 videotræninger på 5 til 40 min.
    • Begyndervenlige løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan – hver uge

    Vil du vide mere om I FORM digital? Tjek her!

    Newsletter background