Low lunge

Nu skal du ned på alle fire og strække hele kroppen med yogaøvelsen low lunge.

Sådan laver du low lunge

  • Fra Humble Warrior kommer du ned på alle fire og fører højre fod frem.
  • Lad hoften synke dybt ned mod gulvet, og tjek, at det forreste knæ er lige over hælen. Underbøj den bagerste fod, så tæerne kommer i gulvet.
  • Placer højre hånd på højre knæ. Pres hånden ned i knæet.
  • Træk navlen ind og op, og drej brystet godt mod venstre. Ræk venstre arm op mod loftet.
  • Bøj i albuen, og træk venstre skulderblad ind mod rygsøjlen.
  • Ræk så armen bagud, løft venstre fod, og tag fat på ydersiden af foden. Spænd i venstre balle, og træk foden ind mod ballen.
  • Træk hovedet tilbage, og overgiv dig med dybe åndedrag til dette meget intense stræk.
  • Bliv her i minimum 5 åndedrag, og kom så tilbage på alle fire og gentag øvelsen til den anden side.

Se hvordan du laver øvelsen her

    Sund hele sommeren med I FORM!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. I vores online univers får du viden og værktøjer, der gør det let at leve sundt. Som abonnent får du adgang til både site og app.
    Læs mere om I FORM digital

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Løbeprogrammer med lydguide
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge

    Lige nu har vi et særtilbud, hvor du kan bruge I FORM hele sommeren for kun 49,-

    TILBUD: Få 3 måneder for 49 kr.

    Newsletter background