Hundestrækket

Se hvordan du laver yoga-øvelsen hundestrækket, så du kan blive varm og smidig i kroppen, inden du skal give dig i kast med L-posituren.

Sådan laver du hundestrækket

  • Stå på alle fire (hænder og knæ) med hænderne lidt bredere end skuldrene og lidt foran skuldrene.
  • Spred og stræk fingrene helt ud. Pres fingerspidserne ned og alle fire hjørner af håndfladen. Især skal du bruge kræfter på at presse pegefingerroden, hvor du formentlig er svagest, ned i gulvet. Så holder du håndleddet i alignment.
  • Drej albuebøjningen fremad, så du kan mærke, at skuldrene roterer væk fra ørerne. Det vil få dine skuldre ind i alignment.
  • Hold den position i hænder og skuldre, mens du løfter knæene fra gulvet og skyder hofterne tilbage mod væggen bag dig, så du står i et omvendt V.
  • Pres hænderne i gulvet, alt hvad du kan, så du forlænger kroppen og aktiverer hele ryggen, men uden at tillade, at dine skuldre roterer indad.
  • Skyd lårene tilbage, og aktiver forsiden af dem.
  • Kan du strække benene helt ud med lige ryg, så pres hælene i gulvet. Hvis ikke, så hold hælene løftede, mens du forsøger at strække benene.
  • Bliv i stillingen i 3-5 rolige åndedrag.

Se hvordan du laver hundestræk her

    Nu er det blevet lettere at leve sundt!

    I FORMs vigtigste mission er at gøre sundheden overskuelig. Derfor har vi lavet et nyt online univers, hvor du får viden og værktøjer, der motiverer til at leve sundt året rundt. Som abonnent får du adgang til både site og app:
    Læs mere om det nye I FORM

    • Videotræninger mellem 10 og 30 min.
    • Adgang til 1000+ sunde opskrifter
    • Mail med ny sund madplan hver uge
    • Gem favoritindhold – og find det let igen

    Lige nu: Prøv 30 dage gratis


    Newsletter background